HTML

1. óra: történelemP1110674.JPG
  2. óra: földrajzP1110678.JPG
  3. óra: irodalomP1110676.JPGP1110672.JPG

Különleges volt a szerdai tanítási nap, hiszen az első három órát együtt töltötte az egész hetedik évfolyam – épphogy csak befértünk az előadói terembe. Mindhárom óra a Határtalanul program keretében elnyert tanulmányi kiránduláshoz kapcsolódott.

Történelemórával kezdtünk, Tóth Balázs tanár úr megismertetett minket II. Rákóczi Ferenc életével és korával, valamint sokat megtudtunk édesanyja, Zrínyi Ilona küzdelmes életéről is.

A második órán, földrajzon Nagyné Cselle Gyöngyi tanárnővel térképek és diaképek segítségével barangoltuk be úti célunk, Ukrajna csodálatos tájait.

A harmadik óra irodalom volt Zámborszky tanárnővel, Éva nénivel. Az óra a kuruc költészetről szólt, de bepillanthattunk abba is, miről írt Mikes Kelemen a híres rodostói leveleiben, valamint nagyot nevettünk a huszti beteglátogatók érdekes várfoglalásán.

Végül Varga Anita tanárnő ismertette a közelgő utazással kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat.

Határtalanul! mérföldkövek II.
Fakultatív előkészítő tevékenység

2013. október 17 csütörtök 14:00

Csütörtök délután az Ukrajnába utazó 7. évfolyam buszra szállt és ellátogatott a szomszéd településen, Ónodon található várba.
Mivel kirándulásunk témája a Rákóczi-szabadságharc, ezért a várlátogatás alkalmával kiselőadások formájában felelevenítettük, hogy a szabadságharc idején itt mondták ki a Habsburg-ház trónfosztását.
Majd „bevettük” a várat: felfedeztük minden egyes zegzugát. Lementünk az egykor élelmiszerek tárolására alkalmas pincébe is, ahol a félelmetes sötétségben mindenféle csontot is találtunk. Ezután felmentünk a toronyba, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk, hiszen a Sajó közvetlenül a vár mellett folyt.
A romok közt sok vidám pillanatot töltöttünk el, s a vár felidézte bennünk Rákóczi emlékét. Bár a délután végére elfáradtunk a „várfoglalásban”, a hazafelé vezető úton a buszon éneklés közben minden fáradtságunk elszállt. Így ez is egy igazán élménydús nap volt!

P1110680.JPGP1110684.JPGP1110693.JPGP1110691.JPGP1110692.JPGP1110691.JPGP1110701.JPGOnod 003_1.jpgOnod 002_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.