HTML

2013.11.25. 08:22 nyekisuli

Határtalanul! mérföldkövek III.

HATÁRTALANUL! tanulmányi kirándulás Kárpátalján

1. nap: 2013. november 04. hétfő

Izgatottan vártuk az indulás napját. Az őszi szünetben másra se tudtunk gondolni, csak az előttünk álló négynapos kirándulásra. J Végre elérkezett a várva várt nap és reggel fél hatkor megpakolt bőröndjeinkkel gyülekeztünk az iskola parkolójában. Miután bepakoltuk a buszba csomagjainkat és a beregszászi gyerekeknek szánt ajándékainkat, elindultunk.

Tíz óra körül már meg is érkeztünk a magyar-ukrán határhoz. Szerencsére nem kellett sokat várakoznunk, hamar továbbengedtek minket. Azonban a várakozás perceiben sem unatkoztunk. Alaposan megvizsgáltuk, mi minden található az útlevelünkön, és kialakítottuk a csapatokat.

Első úti célunk Kárpátalján Ungvár volt. Itt először idegenvezetőnk irányításával megtekintettünk egy szépen díszített ortodox székesegyházat.

Majd az ungvári vár felé vettük az irányt, ahol megismerkedtünk a vár történetével.

Ezután a szabadtéri múzeumban, a skanzenben tanulmányoztuk a kárpátaljai népek építkezési stílusát. Megdöbbentünk, hogy milyen kicsi volt az iskola épülete – szemben a kocsmáéval. J Feladatként kaptuk, hogy fényképezzük le az előre kiosztott épületeket, hogy majd este a szálláson a fénykép segítségével rajzokat készíthessünk.

Délután a munkácsi várhoz utaztunk, ahol azonban egy filmforgatás miatt a várkapunál beljebb nem jutottunk. Így ezt a programunkat szerdára halasztottuk.

A „sikertelen várbevétel” után lesétáltunk a várhegyről és elindultunk felfedezni Munkács belvárosát. Megismerkedtünk a Fejér-ház történetével, megtekintettük a Munkácsy-emlékkiállítást, valamint bekukkantottunk a művészeti iskolások rajzórájára is. Itt is kaptunk egy újabb feladatot: minél több melléknevet kellett gyűjtenünk az épület leírására.

A hosszú nap után megérkeztünk a szállásunkra, a Kálvin János Református Kollégiumba. Elfoglaltuk szobáinkat, s indultunk vacsorázni. Vacsora után idegenvezetőnk felhívta a figyelmünket arra, hogy takarodóig még csapatonként el kell készítenünk a skanzenben látott épületekről a rajzokat, illetve meg kell írnunk a melléknevek felhasználásával a leíró fogalmazást és a mai napról szóló bejegyzésünket az úti naplóhoz. Így senki sem unatkozott, a csapatokon belül mindenkinek volt feladata. :)

De a sok feladat után sem fáradtunk el annyira, hogy ne ijesztgettük volna egymást éjszaka mindenféle rémtörténetekkel. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.