HTML

Határtalanul! mérföldkövek III. - 3. nap

2013.11.25. 08:40 nyekisuli

3. nap: 2013. november 06. szerda

A harmadik nap a beregszászi testvériskolából két tanár úr kíséretében tíz diák is velünk tartott a kirándulásra, s velük együtt oldottuk meg a napi feladatokat.  Először a munkácsi várba látogattunk el, ahol idegenvezetőnktől nagyon sok mindent megtudtunk a Zrínyi Ilona által védett vár történetéről és II. Rákóczi Ferenc gyermekkoráról. A vártúra során feladatunk volt a vártérkép elkészítése.

Munkács után Szolyvára utaztunk, ahol megemlékeztünk a szovjetek által a „málenykij robotra” elhurcolt áldozatokról, s elhelyeztük koszorúnkat.

Innen a Vereckei-szoros felé indultunk, s utunk során többször áthaladtunk a sebes Latorca folyón. A hosszú szerpentinen sikeresen felértünk a Vereckei-hágón található emlékműhöz, ahonnan az a gyönyörű panoráma tárult elénk, amit az őseink is láttak, mikor birtokba vették a Kárpát-medencét. J

A hágóról lefelé tartva – a hely szellemének megfelelően – magyarok bejöveteléről szóló dokumentumfilmet néztünk meg.

Következő állomásunk a beregszentmiklósi várkastély volt, ahova már sötétedéskor érkeztünk meg. Ez azért volt izgalmas, mert a kastélyban gyertyával világítottak. Ráadásul kipróbálhattuk a szűk titkos folyosót is, melynek bejáratánál helyi idegenvezetőnk figyelmeztetett, hogy illedelmesen köszönjünk, ha valakivel találkozunk odabenn. :) Megkönnyebbülésére annyian jöttünk ki a folyosó végén, ahányan bementünk, eggyel sem többen. :)

A hosszú út után nagyon jól esett a finom vacsora, s szükségünk is volt energiára, hiszen az esti feladat része volt csapatonként az úti napló, egy társasjáték és egy képregény készítése.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.