HTML

Címkék

Határtalanul! mérföldkövek III. - 2. nap

2013.11.25. 08:26 nyekisuli

2. nap: 2013. november 05. kedd

Reggel nehezen ment az ébredés, de a finom reggeli után új erőre kaptunk. A délelőttöt a beregszászi magyar nyelvű testvériskolánkban töltöttük, ami szintén Kossuth Lajos nevét viseli, akárcsak a mienk. Megérkezésünk után először körbevezettek minket az iskola épületében, majd csoportokra oszlottunk és beültünk a beregszászi gyerekek közé különböző tanítási órákra.

Az órák után a beregszászi diákok egy kedves műsorral köszöntöttek minket, s mi is bemutattuk nekik településünket és iskolánkat.

Majd a tornateremben egy játékos sorversenyen mértük össze ügyességünket a testvériskola diákjaival.

Délben megebédeltünk a kollégium melletti ebédlőben és újra buszra szálltunk, hogy Nagyszőlősre utazzunk. Itt megemlékeztünk Bartók Béla munkásságáról, majd a Perényi-kastély kertjében sok érdekes mondát mesélt idegenvezetőnk, Géza bácsi a Perényi-családról.

Következő úti célunk a Tiszaújlak határában található turulos emlékmű volt, ahol megemlékeztünk a Rákóczi-szabadságharc első győztes csatájáról, s elhelyeztük koszorúnkat.

Sötétedés előtt Csetfalvára utaztunk, ahol egy szép kazettás menyezettel rendelkező református templomba látogattunk. A településre épp akkor érkeztünk meg, mikor a csorda hazafelé tartott. :)

Innen visszaindultunk a kollégiumba, de még vacsora előtt volt lehetőségünk egy kis vásárlásra is. Szállásunkon mindannyian összegyűltünk a legnagyobb szobában, a lányokéban és István bácsi irányításával arról beszélgettünk, mit is jelent magyarnak lenni.

Majd minden csapat megírta a mai nap élménybeszámolóját.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.